اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

37 باب کانون فرهنگی در زنجان تاسیس می‌شود

مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 357 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعال است، گفت: امسال 37 باب کانون به کانون‌های مساجد استان اضافه خواهد شد که 10 باب از آنها طی دهه فجر آغاز به کار خواهد کرد.

37 باب کانون فرهنگی در زنجان تاسیس می‌شود

حجت‌الاسلام محمد نقی یارمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال ۱۳۷۱ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن شکل گرفت و سال گذشته اساسنامه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از تشکیل اساسنامه کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: در سطح استانی نیز شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با حضور ۹ عضو تشکیل و به ریاست نماینده ولی فقیه در استان، نایب رئیسی استاندار و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، فرمانده سپاه استان و شهردار شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 357 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعال است، تصریح کرد: امسال 37 باب کانون به کانون‌های مساجد استان اضافه خواهد شد که 10 باب از آنها طی دهه فجر آغاز به کار خواهد کرد.

یارمحمدی گفت: از کل کانون‌های فعال در استان ۱۵۶ باب کانون در زنجان، ۸۱ باب در خدابنده، ۲۸ باب در طارم، 28 باب در ابهر، 23 باب در خرم‌دره، 24 باب در ماهنشان، 8 باب در سلطانیه و 8 باب نیز در ایجرود فعال است.

مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ هزار و ۷۵۹ نفر عضو کانون‌های مساجد هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۵ هزار و ۲۸۴ نفر در زنجان، ۴۹۱ طارم، ۲ هزار و ۴۶ نفر در خدابنده، ۱۸۷ نفر در ماهنشان، ۹۰۲ نفر در خرمدره، ۹۹ نفر در سلطانیه ،۶۹۰ نفر  در ابهر و 60 نفر در ایجرود عضویت دارند.

وی با بیان اینکه برخی از این کانون‌ها به صورت تخصصی در زمینه‌های مهدویت، سرود، نمایش، شعر و ادبیات و... فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: فعالیت‌های ملی و مذهبی، فعالیت‌های فراغتی، اجرای طرح تلاوت نور،  فعالیت‌های فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی، سرود، نمایش، برگزاری کلاس‌های آموزش‌های عمومی و مهارتی و... از دیگر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 یارمحمدی با اشاره به اینکه یک سند تحول راهبردی نیز برای کانون‌‌های مساجد تعیین شده که چارچوب فعالیت آنها را تعیین می‌کند، گفت: در همین راستا نخستین رویداد ملی «فهما» به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) اجرایی خواهد شد.

مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه این رویداد در بستر سایت بچه‌های مسجد اجرایی خواهد شد، گفت: نخستین رویداد ملی فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) به منظور ایجاد رقابت سالم بین کانون‌ها، هماهنگی و انسجام بین آنها، نشاط افزایی و تحول‌گرایی فعالیت‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پس از ثبت برنامه‌ها توسط هر کانون در سامانه، کارشناسان به آنها امتیاز خواهند داد، گفت: مجموع این امتیازات که بر اساس رصد لحظه به لحظه و دقیق صورت می‌پذیرد، جایگاه کانون‌ها را ارتقا خواهد داد.

 یارمحمدی تصریح کرد: این امتیازات کانون‌ها منجر به انتخاب روستای برتر، شهر برتر، شهرستان برتر و استان برتر می شود و استانی که کانون‌های آن بالاترین رتبه را کسب کنند به عنوان پایتخت فهما معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول